La Salle Districte Arlep
L'organització interna de La Salle a Espanya i Portugal és la pròpia del Districte Arlep.
Organització territorial de La Salle Districte Arlep
La Salle a Espanya i Portugal és “La Salle Districte Arlep”, que forma part de l’organització de La Salle a nivell mundial. Pots veure més sobre La Salle al món aquí.
La Salle Districte Arlep s’organitza en dues xarxes: la Xarxa de Comunitats Lasal·lianes i la Xarxa d’Obres Educatives, que són xarxes complementàries. La Xarxa de Comunitats Lasal·lianes s’organitza a les anomenades “Zones comunitàries”, mentre que la Xarxa d’Obres Educatives està organitzada en “Sectors”.
Així, i més enllà de les divisions territorials convencionals que es poden utilitzar, La Salle Districte Arlep està composta per tretze Zones comunitàries i sis Sectors. Els àmbits territorials associats a cada Sector són els següents: Sector Andalusia (Andalusia i Melilla); Sector Bilbao (Euskadi, La Rioja i Saragossa); Sector Catalunya (Catalunya); Sector Madrid (Comunitat de Madrid, Illes Canàries, Castella-la Manxa i Extremadura); Sector València-Palma (Comunitat Valenciana, Illes Balears i Terol); Sector Valladolid (Castella i Lleó, Galícia, Astúries, Cantàbria i Portugal.
Organització humana de La Salle Districte Arlep
Dins de la Xarxa de Comunitats Lasal·lianes, el Districte Arlep La Salle compta amb més de 527 Germans i més de 200 associats repartits en comunitats de diferent naturalesa (de només Germans, mixtes o de només seglars).
A la Xarxa d’Obres Educatives hi ha més de 6.800 persones al servei de la xarxa.
El funcionament de les xarxes està associat al concepte d’animació, que suposa una tasca extensa, que promou els valors lasal·lians i que se centra a atendre les necessitats de comunitats i de les obres educatives, com a part essencial de la missió de La Salle.
L’animació global correspon a l’Equip d’Animació del Districte (EAD), que és liderat pel Germà Visitador titular i que inclou tant els Germans Visitadors Auxiliars que acompanyen la Xarxa de Comunitats Lasal·lianes com l’Equip d’Animació de la Xarxa d’Obres Educatives (EDARO) que està compost per la Direcció de la Xarxa, l’Ecònom i les delegacions de Pastoral i formació i Identitat lasal·liana juntament amb el Secretari General del Districte.
A cadascun dels sectors hi ha els Equips d’Animació del Sector (EAS) que repliquen l’estructura de l’EDARO i es responsabilitzen de l’animació de les obres educatives del seu sector.
L’animació del Districte es veu enriquida amb l’existència de diferents consells, comissions i equips que, des de la sensibilitat a la realitat de les dues xarxes, ofereixen les respostes oportunes a aquesta realitat i les seves necessitats des de la reflexió, la proposta de decisions i la coordinació de l’aplicació en els diferents àmbits districtals, segons correspon a cadascun.
Equip d'Animació de La Salle Distrite Arlep
- Germà Visitador Titular:
G. Esteban de Vega Alonso / [email protected]
- Germans Germans Visitadors Auxiliars per a la Xarxa de Comunitats Lasal·lianes:
G. Francisco Chiva Benajes / [email protected]
G. Juan Carlos Orús Orcástegui / [email protected]
G. José Eladio Ruiz González/ [email protected]
G. Jesús Miguel Salazar Plaza / [email protected]
G. Juan José Santos Hurtado / [email protected]
- Germà Visitador Auxiliar per a la Xarxa d’Obres Educatives / Director de la Xarxa / Delegació de Missió Educativa:
G. Julio González Fernández / [email protected]
- Delegació de Missió Pastoral:
G. Jorge Sierra Canduela / [email protected]
- Delegació de Formació i Identitat Lasal·liana:
Lidia Rey Lillo / [email protected]
- Ecònom:
G. Javier López Guerra / [email protected]
- Secretari General:
Adrián Merchán Montoro / [email protected]







